WOB - A könyvek világa

Olvasni jó. Én hiszek ebben, és ha Te is, akkor itt a helyed. A téma lehet krimi, horror, vagy éppen romantikus, itt bármi előfordulhat. Böngéssz kedvedre, és írd meg Te is a véleményed egy-egy könyvről. Az oldal fórumát pedig ITT találod.

Friss topikok

Mary Higgins Clark - Szerencsés nap (1989)

misscrime 2011.09.29. 21:30

[...] A Szerencsés nap című novellában a baljós előérzet és egy szomorú esemény festi komor tónusúra a főszereplő fiatal pár megrendülni látszó kapcsolatát. [...]

Eme kis szösszenetet egy nap (sőt!) alatt el lehet olvasni, mivel az elbeszélés csupán 26 oldal. Az írónő Az Anasztázia-szindróma és más történetek című novellagyűjteményben jelent meg, és a Szerencsés nap mellett még négy másik történet kapott benne helyet.
Nem mondom, hogy a kedvencem, de "kedves" kis elbeszélés volt, frappáns befejezéssel. Főleg ez, a vége tetszett. Az biztos, hogy a belőle készült filmnél sokkal jobb volt. Nem is értem, ebből miért kellett tv-filmet készíteni. Mert hogy én azt láttam előbb, mint hogy olvastam volna a novellát. Amikor sorba leadták a Mary Higgins Clark filmeket (legalábbis ami a Rejtélyes történetekbe bekerült), akkor megnéztem ezt is, és talán a Szerencsés nap volt a második legrosszabb, szerintem.
Na mindegy, ennyit a filmről. Ami a könyvet illeti, egyenlőre még csak a szerencséset olvastam el, de amit vártam Mary Higgins Clarktól, azt megkaptam, és olvastam már jó pár könyvét. Meglehetősen rohannak a történet eseményei, és valódi rejtélyre nincs is igazán idő. Alfred Hitchcock frappáns végű filmjei jutottak róla most eszembe (vagyis a novellák, amikből azok készültek).
Egy szó mint száz, aki már látta a filmet, ne azonosítsa a könyvvel (sajnálatosan ez többször megtörténik... legalábbis nálam). A fülszövegből (vagyis a részletéből) nem sokat lehet megtudni, és aki azt a lightos kis filmet sem látta, annak elmondanék annyit, hogy a főszerepet egy a szerencse, egy lottónyeremény (na de kié?) és egy félreértés játssza. Na és persze ott a lehetséges gyilkosság is, mely a félreértést okozza Nora és Jack között...

Kiadás éve: 1989
Kiadó: Pocket Books
Kiadás éve hazánkban: 2001
Hazai kiadó: Magyar Könyvklub

Szereplők:
Nora Barton - színésznő
Jack Barton - Nora férje, bankár, amatőr író
Bill Regan - kézbesítő, újságos
Peter Carlson - nyomozó

Címkék: krimi fülszöveg mary higgins clark

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ilovebooks.blog.hu/api/trackback/id/tr173266264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása